Frequently asked questions

Om MySafePay

MySafePay blev grundlagt i 2015 med det formål at levere lettilgængelige finansielle produkter, som er sikre og transparente for forbrugere. Vi er af den overbevisning, at den digitale økonomi spiller en afgørende rolle i økonomisk selvstændighed og sikkerhed, hvorfor vi med vores produkter ønsker at hjælpe forbrugere med at træde ind i en kontantløs fremtid og samtidig inkludere mennesker, som har svært ved at få adgang til traditionelle finansielle produkter.  

MySafePay ApS,
Vestagervej 1, 2100, Copenhagen, Danmark
CVR: 38423428

Hvem udsteder MySafePay kortet?

MySafePay kortet udstedes af IDT Financial Services Limited i henhold til en licens fra Mastercard International. Mastercard og Mastercard Brand Mark er registrerede varemærker tilhørende MasterCard International. IDT Financial Services Limited er en reguleret bank, licenseret af Financial Services Commission (FSC), Gibraltar. Registreret kontor: 57-63 Line Wall Road, Gibraltar. Registreret nr. 95716.

Hvad betyder Prepaid?

Prepaid betyder, at de penge som er tilgængelige på kortet, er betalt på forhånd ved kontant betaling eller ved overførsel fra et andet betalingskort, før det kan bruges til at foretage køb. Sammenlignet med kreditkort er der ingen risiko for at foretage overtræk, da det kun er muligt at bruge de midler, som på forhånd er overført til kortet. En prepaid kortkonto er ikke knyttet til din bankkonto, hvilket giver kortholdere mulighed for at begrænse deres udgifter og stabilisere deres kredit.

Kan alle ansøge om et MySafePay kort?

Alle over 18 år, som bor i Danmark eller Storbritannien kan ansøge om et MySafePay kort. Ansøger du uden Bank-ID/Nem-ID, har vi behov yderligere dokumentation. Kontakt i dette tilfælde verifyme@mysafepay.dk 

Da vi planlægger at ekspandere, opdateres dette punkt løbende!

Kan jeg bruge mit MySafePay kort overalt?

Du kan bruge dit MySafePay kort i alle fysiske og online butikker samt pengeautomater *, der accepterer Mastercard.

Kan jeg få mit MySafePay kort i forskellige valutaer?

 Ja. Vi udsteder kort i DKK, GBP og EURO. Dette er en stor fordel, hvis du rejser til udlandet eller shopper online i en webshop, der bruger en udenlandsk valuta, idet du kan spare penge på valutaveksling.

Hvordan overfører jeg penge til mit MySafePay kort?

Du kan nemt overføre penge til dit MySafePay kort og det fungerer øjeblikkeligt. Log ind på din MySafePay konto og gå til ”Overfør penge” for at overføre penge til dit MySafePay kort med kredit- eller debet kort. Hvis du har flere MySafePay kort, skal du vælge det specifikke kort samt det beløb, du ønsker at overføre.

Se venligst Priser og Betingelser for mere information omkring hvilke begrænsninger, der er gældende ved overførsler.

Hvad er min sikkerhedskode?

Din sikkerhedskode er et referencenummer, der er genereret sammen med dit MySafePay kort for at undgå svindel. Når du kontakter vores kundeservice eller automatiske kundesupport, vil du blive bedt om at angive din sikkerhedskode, så vi kan identificere dit kort. På denne måde vil dit kortnummer ikke blive videregivet til os og således forblive privat.

Du kan finde din sikkerhedskode ved at logge ind på din MySafePay konto.

Jeg har glemt min PIN-kode – hvad gør jeg?

Ingen grund til bekymring. Ring til vores automatiske kundeservice på +45 92 45 05 27 og følg instrukserne.

Hvordan opgraderer jeg mit virtuelle MySafePay kort til et fysisk kort?

Log ind på din MySafePay konto og gå til " Administrér kort". Tryk på "Opgradér dit virtuelle kort til et fysisk kort", og du vil modtage dit fysiske kort inden for 10 hverdage.

Kundeservice

Vores kundeservice er tilgængelig mandag til fredag fra kl. 9.00 til kl. 17.00. Du er også velkommen til at sende os en e-mail til support@mysafepay.dk og vi vil vende tilbage til dig så hurtigt som muligt.

Når du ringer til vores kundeservice, beder vi dig om at bekræfte din identitet enten ved mobilnummer, sikkerhedskode eller fødselsdato. For yderligere oplysninger, se venligst vores Vilkår og Betingelser, punkt 15.

Vi tilbyder også 24/7 automatisk kundesupport på +45 92 45 05 27, hvor du kan aktivere dit MySafePay kort, modtage din PIN-kode og melde dit kort tabt eller stjålet.

Tabt eller stjålet kort

Hvis du har tabt eller fået stjålet dit kort, skal du straks melde det for at sikre, at kortet ikke kan misbruges. Du kan enten ringe til vores automatiske kundeservice på +45 92 45 05 27 eller logge ind på din MySafePay konto for at blokere dit kort. Ønsker du at åbne dit kort igen kan du gøre det ved at logge ind på din konto og gå til "administrér kort". 

For mere information om tabt og stjålet kort, læs venligst vores Vilkår og Betingelser

Er du utilfreds med dit MySafePay produkt?

Hvis vores ydelser ikke lever op til dine forventninger, vil vi meget gerne vide det, så vi kan gøre vores bedste for at forbedre det. Send os en e-mail til: complaints@mysafepay.dk og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. 

Du kan også læse vores vejledning til, hvordan vi kan hjælpe med at løse dine problemer.

Kundesikkerhed og bevidsthed om svig

Hvis du er interesseret i at vide mere om, hvordan du beskytter dig mod svig, og hvilke sikkerhedsforanstaltninger MySafePay tager for at beskytte dig og dine data, kan du læse om det her.